Nek- en rugklachten zijn de meest voorkomende aan­doeningen van het bewe­gings­apparaat. Dit zijn ook de voornaamste, maar niet de enige klachten waar­mee mensen naar een chiro­prac­tor gaan. Hieronder een lijst van klachten die in onze praktijk regelmatig behandeld worden.

Mocht u een klacht hebben die hier niet vermeld staat dan kunt u contact met ons opnemen om te vragen wat we voor u kunnen betekenen. Veel informatie over de klachten en over de behandeling kan worden gevonden op de website van de NCA: www.nca.nl.

Baby's en kinderen

Baby’s: veel huilen/ontroost­baar­heid/onrust, over­strekken, voor­keurs­houding, afgeplat hoofdje, slecht slapen, borst­voedings­problemen, motorische problemen.

Kinderen: rugpijn, hoofdpijn, pijn na vallen, prikkel­baarheid, con­centratie­problemen, motorische- of ontwikkelings­problemen.

Nek, hoofd, schouder en arm

Hoofdpijn, migraine, nekpijn, uitstraling in de armen, gewrichtspijn in pols, elleboog of schouder, kaakproblemen, klachten na trauma, aangezichtspijn, slijmbeursontsteking, sportblessures.

Been, knie, enkel en voet

Uitstraling vanuit de rug (ischias/hernia), bekkenklachten, slijm­beursontsteking, lies- of heupklachten, knieklachten, voet- en enkelklachten, sportblessures.

Lage rug

Rugpijn, ischias, bekkenklachten, spit, hernia, klachten voortkomend uit artrose.

Bovenrug

Pijnklachten tussen de schouderbladen en rond de borstkas.

Zwangerschapsklachten

Rugklachten, uitstraling in benen, bekkeninstabiliteit, pijn in het gebied van de liezen.

Sportblessures

Tennis- en golfersarm, knie-, heup- en enkelklachten, polsen, schouderproblemen, peesontstekingen, peesblessures.